Groot­grutter zet vegetariërs in de kou tijdens feest­dagen



17 december 2007

Albert Heijn, de supermarkt die doorgaans het breedste assortiment vegetarische producten heeft, heeft zich verslikt in de kerstgedachte. De boodschap “vrede op aarde” die zou kunnen opklinken uit het vegetarische schap, heeft het verloren van “vreten op aarde”.


Terwijl steeds meer consumenten zich willen bezinnen op hun consumptiepatroon tijdens de kerstdagen, heeft Albert Heijn een fors deel van het vegetarische assortiment uit de schappen verbannen om plaats te maken voor luxe kant-en-klare vleesgerechten. Albert Heijn weet dat vleesvervangers een marktgroei van 25% per jaar doormaken, maar kiest er toch voor vegetariërs op een houtje te laten bijten tijdens het kerstdiner.
 Kennelijk heeft AH de term “parttime vegetariër” niet goed begrepen en denkt Albert Heijn vegetariërs rond de kerst over te kunnen halen bij uitzondering vlees te eten.

De marktbeweging is een omgekeerde: vleeseters besluiten steeds vaker één of meer dagen géén vlees te eten.

 PINK!, de jongeren organisatie van de Partij voor de Dieren, roept Albert Heijn op het assortiment vleesvervangers niet te verkleinen, maar juist te vergroten.

Via een e-mailactie roept PINK! Albert Heijn op het assortiment vleesvervangers nog voor de kerst te vergroten.Ook zal PINK! op zaterdag 22 december vegetarische hotdogs uitdelen aan de klanten van de Albert Heijn in Haarlem.



Partij voor de Dieren Zuid-Holland hoopt dat Albert Heijn door deze actie tot inkeer komt en de vleesvervangers zo snel mogelijk weer terug in de schappen zet.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

    Abonneer op de nieuwsbrief